Thursday, March 9, 2017

FOŤÁK NEBO MOBIL NA DOVOLENOU?

Hodně lidí dnes řeší, jestli si mají koupit kvalitní zrcadlovku, nebo dražší mobil. Ono obojí dnes stojí kolem 20 000Kč a tak je to často těžké rozhodování. Já zrovna přijel z hor, byli jsme v Jeseníku na Paprsku a napadlo mě, že vám ukážu jednotlivá porovnání.

Osobně si myslím, že nejlepší je mít oboje 🙂 Každý přístroj má své pro a proti. Mobil máte většinou vždy po ruce, ideální na momentky a běžné foto na sociální sítě, ale kvalita např. na tisk nemusí být úplně ideální a ve slabších světelných podmínkách to nebude nic moc. Zrcadlovka se zase hodí pro opravdu kvalitní fota ve vysokém rozlišení, krásně se z toho dělá kalendář a plakáty, ale zase je těžká, taháte objektivy a momentky spíš propásnete než zachytíte.

Na Paprsku jsme strávili 4 dny, a hned jak jsme přijeli tak jsem každou chvíli vytahoval mobil z kapsy a fotil. No a co jsem ještě fotil mobilem? Momentky z lanovky, ze svahu, z hospody, kde měli tradiční borůvkové knedlíky, selfíčka, panoramata nebo jsem točil ženu za jízdy na snowboardu z kopce. Kdybych měl říct poměr fotek mobil vs zrcadlovka, bylo to tak 70:30.

A kdy jsem tedy vytáhl foťák z batohu? Jedno ráno, když bylo nádherné počasí a já si chtěl vyfotit okolí, nikde ani noha a byla to ideální příležitost při venčení Toopy. A pak když se naše Sophie učila lyžovat, to jsem hned vytáhl 70-200 a šel udělat pár snímků na památku. Příležitostí by bylo asi i víc, ale takto to vyhovovalo mě. 🙂 Nechtělo se mi vláčet na snowboardu velký foťák, blbě se s ním skáče 😀

Pokud se tedy rozhodujete, spíš popřemýšlejte jestli vás baví si hrát s fotkami v lightroomu a editovat je, pak si foťák kupte. Pokud jen sdílíte momentky kvalitní mobil je ideální volba. No a pokud máte oboje, máte vyhráno a jen si určujete, kdy co a čím si vyfotíte 🙂

A co vy, čím fotíte na dovolené?

Tyto dvě fota Paprsku nejsou focené ve stejný den, ale i tak je to dobré porovnání.

Canon 5D Mark III

Mobil Mi5s

 

Pokud máte dobré světelné podmínky, je i fotka z mobilu super.

A tady je pár dalších z mobilu:

A tady pár z Canonu:

 

No comments:

Post a Comment