Sunday, July 30, 2017

iDOKLAD ZPOPLATNĚN, PROČ JSEM PREŠEL NA FAKTUROID?

Dneska mi přišel email s tím, že končí bezplatné využívání nejvyššího tarifu iDokladu. Fakturoval jsem v iDokladu poslední 2 roky, a byla to velká pomoc, nic méně letos v lednu jsem přešel na Fakturoid a tím pádem mě tato změna nijak nepostihla.

V dnešní době si musíme zvykat na to, že on-line systémy jako iDoklad, Fakturoid apod. nemůžou být pořád zdarma. Je naprosto běžné, že firma rozjede systém zadarmo, nabere klientelu a pak to zpoplatní, vidíme to všude. Vývoj něco stojí, cloudové úložiště něco stojí apod.

Po mnoho let před iDokladem jsem využíval Money S3, ale s příchodem mobilů a v mém případě několika pracovních stanic PC i Mac, jsem potřeboval něco on-line. iDoklad tehdy účel splnil perfektně. Nic méně nyní, po změně tarifů, je základní omezení pro tarif zdarma “5 kontaktů”. Čímž okopírovali nabídku Fakturoidu. Je to tedy účet vyloženě jen na zkoušku systému.

Letos v lednu jsem si po uzávěrce nainstaloval iDoklad aplikaci na mobil. Protože jsem chtěl mít přehled i tam. K mému údivu se aplikace vůbec nesynchronizovala, a technická podpora jen napsala, že ne na každém Android telefonu to jede. To si myslím, že je úplný nesmysl, aby na novém telefonu s Android 6.2 to nejelo. Je to jen neschopnost ve vývoji aplikaci pořádně testovat. V tu chvíli jsem objevil Fakturoid.

Lákala mě jednoduchost a také lidi co za tímto systémem stojí. Po nainstalování jejich mobilní aplikace samozřejmě všechno fungovalo, takže po pár fakturách jsem se rozhodl využít placený tarif. I taková drobnost, může vést ke ztrátě zákazníka. V tu dobu byl ještě iDoklad zdarma, takže mě to trošku hlodalo, nic méně nyní jsem rád.

Z pohledu freelancera Fakturoid splnil moje očekávání nad míru. Momentálně využívám Sólo tarif,  faktury se mě krásně spárují z platbami na účtu. Používám tagy na kategorizaci faktur, abych měl jednoduchou statistiku příjmů. Prozatím nepotřebuji, žádné složitější věci jako EET, MOSS, PayPal, GoPay apod. Nic méně Fakturoid je na vše nachystán.

Pokud tedy hledáte variantu k iDokladu, Fakturoid můžu jen doporučit.

Jednotlivé verze můžete porovnat zde: https://www.fakturoid.cz/cenik

ps. tento článek NENÍ nijak sponzorovaný Fakturoidem, jde jen o můj názor a moji zkušenost.

 

No comments:

Post a Comment